Trencant mites relacionats amb l’exercici i la pràctica esportiva

Des dels Poliesportius UFEC, desmentim alguns dels mites més comuns relacionats amb l’exercici:

Si suo, m’aprimo! Suar és el mitjà de refrigeració que té el cos quan hi ha un augment de temperatura Quan suem només perdem líquid., que recuperarem un cop tornem a beure.

La sauna fa perdre pes. El vapor de l’aigua neteja la pell, elimina toxines, accelera les funcions metabòliques i estimula el sistema nerviós i hormonal. El sistema cardiorespiratori augmenta la capacitat d’intercanvi d’oxigen i ventilació ajudant en els processos de recuperació de l’esforç, a més d’augmentar la freqüència cardíaca. La sauna ens fa suar, perdre líquid. Un cop ens tornem a hidratar, es recuperen els nivells inicials d’aigua al cos. Per tant, la sauna fa perdre líquid, però no fa perdre pes.

El cruiximent (agulletes) desapa-reixen prenent sucre després de l’exercici. El sucre no serveix per treure el cruiximent, el que realment ajuda a millorar la sensació de dolor és continuar fent exercici de forma suau, perquè permet oxigenar la musculatura. Una altra opció es reposar unes hores abans de tornar a fer exercici per donar temps a què es regeneri el múscul.

El flat apareix amb la ingesta d’aliments durant o abans de l’exercici. Hi ha diverses teories que fan referència a l’origen del flat. No obstant, no està comprovat que la seva aparició estigui relacionada amb la ingesta d’aliments durant o abans de l’exercici

Fer abdominals fa disminuir la panxa. Fer abdominals millora el to muscular de la faixa abdominal, però no posa en marxa el mecanisme que té el cos per cremar els greixos.

Si entreno amb pesos, tindré el cos d’un home (dones). Per qüestions fisiològiques, l’home, amb un entrenament adequat, desenvoluparà més massa muscular que la dona, que amb el mateix entrenament tonificarà el cos.

Si deixo de fer exercici, el múscul es convertirà en greix. En cap cas es pot transformar el múscul en greix ni a la inversa. Són dos teixits de l’organisme que tenen una constitució totalment diferent i no són intercanviables. Una persona entrenada que deixa de fer exercici té una despesa calòrica diferent, gasta menys calories i per tant aquestes al no ser utilitzades, s’acumulen en forma de greixos i provoca un augment del seu pes.

Només els exercicis aeròbics fan perdre pes. Els exercicis aeròbics són els que més calories cremen per sessió. No obstant, l’entrenament amb pesos provoca un augment de la musculatura, la qual cosa fa que els músculs cremin més calories. Així doncs, com més musculada estigui una persona, més calories cremarà.

pix104078

Aquest post te 0 Comentaris

Deixa un comentari