Nil Solans: “Hem fet una temporada perfecta”

Amb el títol del Mundial júnior de ral·li i el de WRC3, Nil Solans, amb el seu inseparable copilot Miquel Ibáñez, ha tancat una temporada 2017 per emmarcar. El pilot de Matadepera ja pensa en la propera temporada, en la qual competirà en set proves del WRC2 amb un Ford Fiesta de l’equip oficial M-Sport, el mateix equip amb el qual competeix Sébastien Ogier.

Primer de tot, moltes felicitats pel títol de campió del Món júnior de ral·li. Quina valoració fas?

No ha estat pas fàcil. Ha sigut una temporada on hem treballat moltíssim amb el meu copilot, Miquel Ibáñez, i arribar a casa i poder guanyar davant el teu públic és un fet inoblidable que es quedarà per sempre a la memòria. Hem guanyat el títol de WRC3 i el Mundial júnior, però a més hem guanyat el premi de les carreres que hi havia en joc per l’any que ve. Hem fet una temporada perfecta.

solansI com dius, ho vau aconseguir al ral·li de casa. Què se’t va passar pel cap quan vas ser conscient que eres campió del món?

Realment l’únic que se’m va passar pel cap era oblidar que havíem sigut campions i posar-nos a córrer el ral·li. A mig ral·li ja havíem aconseguit el campionat, però encara ens quedava lluitar per les últimes carreres que hi havia en joc per l’any vinent. El fet d’aconseguir el campionat abans de finalitzar el ral·li va ser un punt d’inflexió molt bo per treure’ns pressió de sobre i poder seguir corrent.

El passat mes d’agost ja havíeu aconseguit el títol en categoria WRC3. Una temporada per emmarcar.

Està clar que aquest any hem aconseguit els nostres objectius. A principi de temporada és el que ens plantejàvem, però als ral·lis de vegades és bastant complicat, hi ha molts factors en joc i també s’ha de tenir una mica de sort. Realment aconseguir tots els títols i tots els objectius que ens havíem plantejat a principi de temporada és per emmarcar.

L’any que ve tindreu l’oportunitat de disputar set proves al WRC2. Us marqueu algun objectiu?

Si i no, perquè la temporada a WRC2 serà complicada. El premi és disputar aquestes set proves amb l’equip oficial M-Sport, amb les rodes DMACK. De moment l’únic que volem és agafar-ho amb moltes ganes, treballar molt igual a com hem treballat aquest any, i intentar fer uns bons resultats.

No serà la primera vegada que participeu en aquesta categoria, ja ho vau fer fa dos anys. Què ha canviat entre el Nil Solans d’aleshores i el d’ara?

En aquests dos anys he madurat bastant, tenim més experiència que abans. Nosaltres vam haver de fer un pas enrere fa un any per agafar un altre cop el Ford Fiesta júnior i intentar destacar en una Copa; perquè sempre que estàs en una Copa t’has d’esforçar molt més. Llavors, tornar a la WRC2 amb més força i més experiència serà un punt molt positiu per a nosaltres.

I més a llarg termini quin és el teu objectiu?

Jo sempre dic el mateix, el meu somni és dedicar-me a aquest esport, poder arribar a un equip oficial de primera divisió d’alguna manera i dedicar-m’hi molts anys, com està fent per exemple Dani Sordo; gaudir d’aquest esport que és preciós, i poder viure d’ell també.

Foto_entrevista de la setmanaCom et vas iniciar en el món dels ral·lis?

Vaig començar una mica de sobte, perquè jo realment no sabia gaire bé què era un ral·li, tot i que el meu pare havia corregut en ral·li i havia guanyat campionats. Un dia es va presentar el Miquel [Ibáñez], que és el germà de l’excopilot del meu pare, i em va dir d’anar a fer un ral·li. Vam començar una copa de promoció, el Volant RACC, però només per oci, per gaudir, per saber el que era el ral·li i per veure com conduïa i si m’ho passava bé. I mira, vam començar una miqueta per gaudir i avui dia estem aquí; no ens ho haguéssim imaginat mai.

Com definiries el teu estil de conducció?

No diria tant com agressiu, però si que és un estil una miqueta solt, que se’m noten les ganes de conduir.

Quant de temps fa que corres amb Miquel Ibáñez de copilot?

Des que vaig començar, no he canviat mai de copilot, he entrenat sempre amb ell. Ja fa cinc anys que em vaig iniciar en el món dels ral·lis, així que tot aquest temps he estat amb ell.

Com definiries la vostra relació en la competició?

La nostra relació és perfecta. Som gairebé com germans, som molt amics, vivim molt a prop perquè som del mateix poble i ens portem molt bé, no ens enfadem mai. Qualsevol moment tens que pugui haver dins del cotxe es queda dins del cotxe. Fora per a mi és com un germà i ens portem molt bé.

Tens algun referent en el món de l’automobilisme?

Si agaféssim un pilot d’avui dia, el meu referent seria Dani Sordo. Però qui realment em va inspirar, perquè mirava vídeos d’aquests virals per internet i m’agradaven molt, va ser Colin McRae.

Entrevista al Mundo Deportivo