Podem millorar la nostra resistència amb l’el·líptica?

Quan aneu al gimnàs, teniu al vostre abast unes quantes màquines de càrdio. Algunes, com les bicicletes estàtiques o les cintes, poden recrear exactament el mateix que faríem a l’aire lliure, i altres estan pensades per a fer un treball estàtic. Una d’aquestes màquines és l’el·líptica.

Molta gent no li veu excessiva utilitat a l’el·líptica, segurament per no saber on ubicar-la en el seu entrenament. Una cosa és córrer, una altra és pedalejar, una altra és nedar, però l’el·líptica ens queda com una cosa “estranya”. Tot i això, cal tenir en compte que és una màquina prou complerta i reuneix algunes de les principals caracterítiques de les altres: recrea moviments de la cursa, de la bicicleta i els d’una màquina escaladora.

A nivell cardíac, dependrà de la intensitat que nosaltres li donem. Si anem ràpids, el cor treballarà més. No hi ha secret en això. Ara bé, al poder utilitzar els braços, fa que impliquem més musculatura (no només les cames com quan correm o anem amb bicicleta), amb la qual cosa la necessitat d’oxigen és major i, per tant, treballem més.

Un altre dels avantatges de l’el·líptica és que no té impacte. El moviment de cames i de maluc és circular, amb la qual cosa les articulacions no pateixen com si estiguéssim corrent o saltant. Fins aquí, tot normal. Però, a nivell muscular, és més recomanable l’el·líptica en comparació a altres màquines?

Segons estudis recents, al comparar l’activitat del gluti major entre l’el·líptica i la cinta, van veure que aquest múscul treballava més amb l’el·líptica que no corrent a la cinta (un 40% enfront d’un 25%), no trobant cap diferència significativa en cap altre múscul de la cama.

El mateix estudi presenta dades sobre la freqüència cardíaca, el volum ventilatori, la tensió arterial i la percepció d’esforç amb subjectes de qualsevol tipus (homes, dones, esportistes, sedentaris, obesos…). Amb tot, s’arriba a la conclusió que l’el·líptica ens pot donar un plus més que la bici estàtica i la cinta. A més, es va observar que si es practicava l’el·líptica en el sentit invers, el cos tenia encara major demanda d’oxigen.

Molts corredors segurament no la utilitzen mai, ja que no recreen al 100% el moviment de córrer i un abús d’aquesta màquina els podria anar en contra. Tot i així, en períodes de “vacances”, o de sobrecàrrega, o en setmanes de regeneració, seria una bona opció.

També per als que esteu sortint d’una lesió, i amb l’objectiu de tornar progressivament a córrer, l’el·líptica us anirà millor que no la natació, per exemple.

Per als qui no us dediqueu a córrer, l’el·líptica serà un recurs més per a no avorrir-vos fent esport indoor i si, a més, patiu dels genolls, serà la vostra aliada perfecta.

Aquest post te 0 Comentaris

Deixa un comentari