Fixa’t objectius clars en el teu entrenament

Quantes vegades heu vist en el gimnàs persones perdudes que van de màquina en màquina a la babalà? Com en tots els àmbits de la nostra vida, tenir clar el nostre objectiu a l’hora d’entrenar pot ajudar-nos a aconseguir allò que ens proposem.

Els primers objectius que ens hauríem de marcar són: què volem exactament, quina finalitat té i amb quant de temps ho volem aconseguir. Hem de saber respondre a aquestes qüestions abans d’iniciar qualsevol pràctica esportiva. A més, els nostres objectius han de ser:

– Realistes: que els puguem aconseguir. Cal una mica de sentit comú, en aquest sentit.

-Mesurables: que puguem saber de manera concreta si els hem aconseguit o no. Per exemple: “vull aprimar-me” no és un objectiu mesurable. Hauríem de plantejar-nos quants quilos volem aprimar-nos i en quant de temps.

D’altra banda, fixar una data límit pot servir de motivació per a aconseguir els nostres objectius. Ara bé, cal vigilar quan ho fem, ja que si ens proposem metes lluny del nostre abast el més fàcil és que puguem patir alguna lesió. En aquest sentit, les dates límit han de servir per a la planificació de la resta: entrenaments, descansos, menjars, material… Han de donar-nos una sensació d’obligació que ens ajudin a aconseguir allò que ens hem marcat.

Una altra recomanació és tenir ben visible el nostre objectiu en els entorns que més freqüentem (a casa, a la feina…). Si ho fem, aconseguirem convertir-lo en un compromís més formal i, així, ens sentirem més responsables a l’hora d’aconseguir-los.

Una bona manera de comprovar els nostres avenços és fer-ne un registre periòdic. Anotar en una llibreta les nostres millores i veure les evolucions ens pot donar un xic més de motivació. Tanmateix, no t’oblidis que els nostres centres esportius hi han tècnics de sala que també et poden ajudar :)

Esperem que aquests consells us ajudin a aconseguir els vostres reptes i objectius per aquest 2013!

Aquest post te 0 Comentaris

Deixa un comentari