Esport al aire lliure, sí, però protegits!

Per fi ja ha arribat la calor i d’aquí res… l’estiu!

L’augment de les hores de llum ens fa sentir més actius i el bon temps en convida a passar més temps a l’exterior.  Per això, tant la primavera com l’estiu són una molt bona època per provar nous esports i gaudir de l’activitat física a l’aire lliure.

No obstant, cal anar molt en compte amb el sol. Segur que la majoria de vosaltres també us heu cremat alguna vegada… i a banda de lamentar-vos per la coïssor a la pell i per pelar-vos al cap d’uns dies, no li heu donat més importància. La realitat és que la radiació solar és molt perjudicial per a la nostra salut. A banda d’afavorir l’envelliment prematur de la pell, pot acabar provocant càncer cutani, i també afecta negativament als nostres ulls.

El protector solar cal que sigui resistent a l'aigua

Si fem activitats aquàtiques, cal que el protector solar sigui resistent a l’aigua

Això no vol dir que no es pugui gaudir del sol, perquè aquest també ens aporta molts beneficis. El que cal és seguir unes precaucions, sobretot si és té la pell molt clara, tenim previst passar moltes hores al sol o si tenim tendència a cremar-nos.

La doctora Magdalena de Troya, des de l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia  i Venereologia, ens dona unes indicacions molt senzilles tant per als aficionats com per als professionals de l’esport:

El tennis, a l'estiu es pot traslladar a la platja

El tennis, a l’estiu es pot traslladar a la platja

–       Evitar el sol entre les 12.00 h i les 16.00 h, ja que és quan la radiació solar és més nociva.

–       La roba esportiva ha de cobrir suficientment. Es recomana roba tècnica de màniga i pantaló llarg – sempre que això sigui possible – i amb protecció davant els rajos ultravioleta.

–       Utilitzar sempre gorres per protegir el cuir cabellut i les orelles  i ulleres de sol homologades amb el disseny més adequat per a cada activitat esportiva.

–       Abans de l’exposició solar, la pell que quedi descoberta ha de protegir-se amb un protector solar amb un FPS de més de 30 i resistent a l’aigua. A més, es necessari repetir la seva aplicació cada hora, secant prèviament la suor amb una tovallola per facilitar la seva fixació i absorció.

–       Beure molta aigua per evitar deshidratar-se.

–       Procurar seguir una dieta rica en antioxidants i ingerir abundants fruites i verdures variades.

Sabem que és difícil protegir-se del sol quan es realitzen entrenaments prolongats en hores de màxima radiació. Però la nostra salut bé es mereix que ho intentem, no?

Dit això, protegeix-te i gaudeix del bon temps! Hi ha molts esports per descubrir i què millor que a la natura o a l’aire lliure! ;) Aquí t’en deixem una selecció.

Cal tenir en compte que la suor pot fer que el protector solar vagi perdent efectivitat

Cal tenir en compte que la suor pot fer que el protector solar vagi perdent efectivitat

 

Aquest post te 0 Comentaris

Deixa un comentari