Errors que cal evitar quan anem al gimnàs

Quan entrenem al gimnàs hi ha tota una sèrie d’errors que solem cometre: alçar pes en excés, entrenar més del compte o practicar masses activitats col·lectives són alguns dels més habituals.

De cara l’any vinent, ens marquem diverses metes i objectius que ens han d’ajudar a mantenir-nos sans i en forma. Cal disciplina i constància per a aconseguir un cos de revista. Com se sol dir: “sense esforç, no hi ha resultats”. Ara bé, el desig per tenir un cos escultural ens pot portar a cometre errors que poden ser un obstacle pels nostres plans i, encara més greu, ens poden provocar lesions.

És freqüent veure en el gimnàs a persones que alcen un pes excessiu. Deixen de banda la tècnica i una correcta execució de l’excercici per a carregar més del pes que els correspon. D’aquesta manera, obvien el risc de sobrecarregar els músculs o, fins i tot, lesionar-se. El mateix passa amb l’entrenament aeròbic. Voler començar a córrer a un ritme massa alt ens farà abandonar l’activitat poc després d’iniciar-la per culpa del cansament. Quan parlem d’aeròbic, fem referència a un excercici que ha de tenir lloc a un ritme tolerable durant un màxim de 30 minuts.

Un altre dels errors en què solen cometre els que trepitgen per primer cop un gimnàs és passar massa temps entrenant. Aquest perfil d’usuari vol veure resultats com més aviat millor i arriba convençut que la clau està a dedicar el màxim temps possible a l’activitat física. Si no li donem temps suficient a l’organisme per a recuperar-se, enlloc d’agilitzar el procés, rendirem menys.

Així que ja ho saps, l’esport és ideal per a tenir una actitud positiva i millora la nostra salut i condició física; però cal fer-lo de manera correcta i amb seny per a aconseguir els objectius desitjats. Que els vostres bons propòsits durin tot el 2013!

Aquest post te 0 Comentaris

Deixa un comentari