Exercicis que afavoreixen la salut cardiovascular

L’exercici físic, està comprovat científicament, és molt beneficiós per al nostre organisme, el nostre cos i la nostra ment. Hi ha molts paràmetres a tenir en compte a l’hora d’escollir un tipus d’exercici o altre: l’edat, el sedentarisme, les malalties, etc. En la majoria dels casos el treball aeròbic és el més recomanable. Per citar-ne alguns: córrer, anar en bicicleta, nedar, fer gimnàstica a l’aigua (aiguagim, aigua dolça, etc.).

Abans de començar a fer qualsevol tipus d’exercici aeròbic hem de tenir en compte una sèrie de recomanacions:

  • Roba còmoda i transpirable
  • Calçat específic
  • Hidratar-se constantment durant l’exercici
  • Adaptar l’activitat al nostre nivell físic

Caminar seria la millor manera d’introduir se a la pràctica esportiva si no hem fet mai cap tipus d’activitat física i portem una vida sedentària. Ens ajudarà a activar el nostre sistema cardiovascular lentament i és molt recomanable per a tot tipus d’edat.

Córrer potser és el treball aeròbic més conegut degut als seus beneficis i a la seva facilitat tècnica. Aquest treball aeròbic té els seus inconvenients: no és recomanable per a persones grans o obeses que s’inicien en l’esport pels forts impactes sobre el terra que poden provocar lesions als malucs, genolls i turmells.

La bicicleta és un treball aeròbic recomanable per a tot tipus d’edat no hi ha impacte a les articulacions. Quan anem en bicicleta utilitzem els grans músculs de les cames, i el consum de calories i la millora del nivell cardiovascular és molt important.

La natació és l’esport aeròbic per excel·lència, recomanat per a tot tipus d’edat des de nadons fins a la tercera edat, passant per embarassades i persones amb problemes d’obesitat La natació ens proporciona un treball muscular global, respiratori i cardiovascular molt beneficiós per al nostre organisme.

Cal tenir un mínim nivell tècnic de natació per poder aconseguir els objectius que ens proporciona aquest esport. En el cas de necessitar-ho val la pena fer cursos de natació per augmentar els coneixements tècnics que ens proporcionin confiança.

Dins de les instal·lacions esportives podem trobar ofertes que s’adaptin al nostre nivell físic, com l’espíning, l’aiguagim, pilates, tai-txi, ioga, estiraments o condicionament físic, entre d’altres.

Recomanacions generals per iniciar-se en l’activitat física

Perquè la iniciació a la pràctica de l’activitat física sigui el més fàcil i correcta possible, hem de començar per adquirir uns hàbits saludables en el nostre dia a dia.

Objectius realistes: La pèrdua de pes, posar-se en forma, l’augment de volum, la millora estètica, la millora per prescripció mèdica són alguns dels objectius, entre d’altres a conquerir. Per assolir resultats, que generalment seran a llarg termini, cal treballar els objectius a curt termini per un tema bàsic de motivació. Per exemple: augmentar el temps que dediquem a l’activitat física, anar progressivament augmentant distàncies, veure com dia a dia ens sentim més àgils, ens trobem millor, millorem mentalment i aconseguim els objectius que ens proposem.

Una activitat aeròbica per començar: Recomanem començar amb exercici aeròbic de baixa intensitat (córrer, anar en bicicleta, nedar, etc.). Així aconseguirem un bon to muscular i una base cardiorespiratòria adequada.

Constància i periodicitat: La planificació de l’entrenament per setmanes, marcant les hores del dia, ens ajuda a mantenir un hàbit esportiu. Comptar amb un assessorament tècnic és imprescindible per entendre els canvis i marcar les pautes que cal seguir.

Alimentació: Per mantenir un cos sa influeix en un percentatge molt elevat, major que el de l’exercici, l’alimentació. Hem de seguir una alimentació sana i equilibrada si volem que els resultants arribin. De res ens servirà practicar esport, si després no tenim cura del que mengem.

Descans: El descans és el factor més oblidat quan fem esport i el seu paper és molt rellevant per aconseguir els objectius desitjats. Dormir les hores mínimes recomanables, ens ajudarà a tenir una recuperació muscular i mental adequada.

Aquest post te 0 Comentaris

Deixa un comentari