Mens sana in corpore sano

Avui en dia es parla molt de la millora física i de la salut que implica la pràctica esportiva, però cal tenir en compte també tots els beneficis psicològics que aquesta ens aporta.

“La pràctica esportiva regular ens permet desconnectar de la nostra rutina diària, de les preocupacions del dia a dia, i això ens fa estar més relaxats i reduir el nivell d’estrès i l’ansietat”, afirma Susana Regüela, doctora en Psicologia i Responsable del Servei d’Atenció a l’Esportista del Centre d’Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat. O no us sentiu millor després d’una bona sessió d’esport?

Està comprovat que fer esport ens proporciona una sensació de benestar, ja que afavoreix la producció d'endorfines, les hormones de la felicitat

Està comprovat que fer esport eafavoreix la producció d’endorfines, les conegudes com a hormones de la felicitat

L’activitat física també compleix una important funció a nivell de socialització. “Pertànyer a un club o un centre esportiu permet crear vincles entre les persones que entrenen conjuntament. Així mateix, formar part d’un equip de futbol o basquetbol amateur, per exemple, o quedar per anar al gimnàs és una manera de mantenir velles amistats i fins i tot de conèixer-ne d’altres”, explica la psicòloga. Un bon exemple d’això és el grup Entrena’t d’UFEC Barcelona, que no només comparteixen reptes, sino que formen una autèntica pinya i ja han aconseguit participar en el seu primer triatló tots junts.

Els membres del grup Entrena't d'UFEC Barcelona

La seva afició per al triatló ha aconseguit crear un grup d’amics que ara comparteix molt més que esport

A més, està comprovat que les persones que practiquen esports d’equip acostumen a ser més flexibles i a tenir més habilitats a l’hora de negociar i d’encarar els problemes, una virtut molt necessària tant per a la vida personal com per a la professional. Per això, és important que els més petits s’inicïin en l’activitat física quan més aviat millor, com demostra el cas de la matronatació.

Alhora, Susana Regüela recorda que “la pràctica esportiva millorar l’estat d’ànim general, la qual cosa fa que ens sentim més optimistes, amb més energia i més motivats per emprendre nous projectes”.

Per acabar, la psicòloga insisteix que ‘l’esport ha de ser, per damunt de tot, una activitat lúdica, fins i tot si fem esport de competició. Hem d’aprendre a gaudir del compromís que prenem quan ens fixem un repte esportiu, del camí fins arribar-hi. Si només cerquem la satisfacció en la consecució del repte, pot aparèixer la frustració”.

És important que els nens i nenes adquireixin hàbits saludables des de ben petits

És important que els nens i nenes adquireixin hàbits saludables des de ben petits

I a tu, què és el que més t’agrada de fer esport?

 

Aquest post te 2 Comentaris

  1. Marina ha dit:

    No hi ha res millor que una estona de gimnàs amb els amics per desconnectar de la feina. És el meu moment del dia! :)

  2. Manel ha dit:

    a mi el que més m’agrada és el partit de pàdel que fem amb els amics cada dimecres. És la manera de no perdre el contacte

Deixa un comentari