Els beneficis de l’activitat física en els diferents grups d’edats

Tinguis l’edat que tinguis, realitzar exercici físic sempre és beneficiós, tant a nivell físic com psicològic. Des dels més petits fins a la gent gran, la realització d’activitat física no té edats.

Segons els grups d’edat, la pràctica esportiva ens aportarà uns beneficis o uns altres, però sempre ens ajudarà a sentir-nos millor amb nosaltres mateixos. Sergi Garcia, entrenador personal i fisioterapeuta, ens parla de quins són aquests beneficis.

girls_on_bars

L’exercici físic ajuda als més petits a ser més col·laboradors

Per als més petits, realitzar algun tipus d’activitat física els ajuda a crear un hàbit i augmentar la seva responsabilitat. A més, com que es realitza en forma de joc, aprenen a seguir regles. Per la mateixa raó, els nens comencen a ser més col·laboradors i més cooperatius. Per últim, la pràctica esportiva estimula en els nens la higiene i la salut i els ajuda a millorar l’autoestima.

Quan ja comencen a créixer, en l’època de l’adolescència, la millora de l’autoestima continua sent un dels beneficis més importants de la pràctica esportiva. A més, en aquesta època, l’esport els ajuda a desfogar-se i canalitzar l’agressivitat a través de l’activitat física. A nivell més físic, l’exercici millora l’estètica, augmenta la força i el rendiment.

Una vegada s’entra en l’edat adulta, la feina, la casa i la família ocupen gran part del temps. Tot i així, és important trobar una estona diària per fer una mica d’exercici. La gent adulta acostuma a portar una vida molt sedentària i volen començar a practicar esport per evitar problemes posturals i possibles patologies. Per a això és important apostar per treballs amb el propi pes corporal i imitar moviments per als quals el cos està programat.

happysenior-women_73663168

Amb l’activitat física es pot estimular la millora de la densitat mineral òssia

Per últim, entre la gent gran és molt important mantenir un nivell de força i de massa muscular òptim, així com un nivell de mobilitat i d’amplitud de moviments globals molt bo per evitar caigudes que provoquen factures. En aquest grup d’edat també és molt important incidir en la osteoporosis, la degeneració òssia muscular. Amb l’activitat física i el treball de força muscular i d’impacte, es pot estimular la millora de la densitat mineral òssia.

Així dons, tinguis l’edat que tinguis, reserva’t una estona al dia per fer exercici físic, però sempre sota la supervisió d’un professional que t’ajudarà a assolir els teus objectius.

Aquest post te 0 Comentaris

Deixa un comentari